Brev:
Kost og allergi
12. november 2009
Alder:
4 mdr.
Kost og allergi
Hej Helen
Tobias er nu 4 måneder og vi har i samråd med egen sundhedsplejerske besluttet at starte forsigtigt op på grød, da han er begyndt at virke træt af flasken. Om dagen virker han ofte sulten efter ca. 3 timer, og når han får flasken suger han også som hvis vi havde sultet ham de første 10 sekunder, men han spiser sjældent mere en 40 - 50 ml. så gider han ikke mere, desuden vil han heller ikke spise om morgenen.
Så en dag ser mad mæssigt for ham ofte således ud:
ca. kl. 04.30 - 120 ml - sover videre til ca. kl. 7
ca. kl. 9.00 - 45 ml
ca. kl. 12 - 45 ml
ca. kl 15 - 45 ml
ca kl. 17 - 120 ml
ca. kl 19.30 - 160 ml
ca. kl. 23 - 170 ml
ovenstående ml er i ca. tal.
Han vejer 6,8 (blev vejet i dag) så han opnår ikke helt den mængde han skal, men han tager ok på og følger sin kurve. Men som du kan se er han ikke spor mad interesseret om dagen, det virker som om han bare stiller den værste sult, men om aftenen og natten tager han så fra. Derfor tænker vi at han nok er klar til at prøve noget nyt. Jeg har den sidste uges tid givet ham D-dråber på en lille blød plastik ske, som han så har fået i hånden bagefter, så han har kunne proppe den i munden og bide i den osv. for han har kunne vænne sig til den. Allerede fra første dag rækte han sig frem og åbnede munden :)
Men han har fået børne eksem, hans far er græs allergikker. Jeg spurgte min egen sundhedsplejerske hvilke fødevarer jeg skulle være forsigtig med når vi kommer så langt, og hun svare jordbær og citus frugter, er der evt. andre fødevarer??
/Mona